woensdag, mei 21, 2003

Mannenproblemen

Op de link hierboven vindt u een praatpaal in het NRC (gratis, registreren) waar ik de volgende bijdrage aan heb geleverd :

Met stijgende verbazing heb ik me door vijf pagina's gebabbel en gebroddel heengeworsteld.
NRC-lezers zijn een voorselectie, briefschrijvers zijn een voorselectie, en schrijvers over dit onderwerp zijn ook nog eens een selectie van lezers die -doorgaans- in Nederland onderwijs hebben gevolgd.
Maar de indrukwekkende hoeveelheid taal-, spel en stijlfouten en niet te vergeten het boeiende aantal denkfouten dat ik tegenkwam zegt waarschijnlijk toch iets over dat onderwijs in het algemeen.
Ik stel voor dat we gemengd onderwijs afschaffen.
Dan heeft iedereen meer tijd om op te letten.


Als de droeve ridders-van-de-verlating belangstelling hadden voor iets buiten hun blikveld had ik hiermee een hele groep beledigd. Maar ik vrees het ergste, ze zwelgen in hun impotente zieligheid.

Jammer, ik houd wel van een robbertje ....

grjoep
steinmeijer.net