vrijdag, maart 14, 2003

MEISJES VAN VROEGER, een Feuilleton



Ik zal vertellen over de meisjes, vriendinnen en minnaressen uit mijn verleden.

Het wordt geen verhaal van macho-veroveringen en grootse prestaties.
Wel ga ik proberen een mens te beschrijven in een vergelijking met machines die ik van vorm en functie ken.

Er waren niet veel meisjes in mijn leven, denk ik, maar ik zal ze met naam en toenaam noemen, als ik het nog weet, en koppelen aan een vliegtuig, aan een kleur, een auto of een enkel schip, ik zal de meisjes beschrijven als vliegtuig wanneer ik het kan, soms andersom ; bij een lukte het niet , die heb ik moeten vergelijken met lomp schip.

Ik weet al wat ik ga vertellen, maar nog niet hoe, dat komt nog wel, al doende .

Ik ben van lang geleden, 1950, en herken patronen : de verveelden, de eenzamen ; of meisjes, gevleid, of op zoek naar betere aai, of gewoon naar vermaak ; soms klikt het meteen, soms na een half jaar 'terloops' hofmaken.
Ik herken ze, de gewoon aardige meisjes, de borderline, de autiste, de opklimmer, de hopeloze, die die boven hun niveau, die eronder operen .

Ik herken ze, ik wordt oud, ik ben al jaren gewend aan mezelf, heb het wel gezien, al dat gedoe, mijn bed zal wel rustig blijven .

MAAR IK HEB EEN LEUKE TIJD GEHAD, MET DE MEISJES VAN VROEGER .

grjoep

wordt vervolgd