maandag, maart 24, 2003

Normaliter



Hoeveel liter ?

Ik luister nooit naar Radio 1, al dat gekwaak over onbelangrijke gebeurtenisjes is ongeschikt als behang. Behalve misschien als je aan het strijken bent en dat ben ik nooit .
Maar zondagochtends luister ik naar ' Vroege Vogels' vanwege Midas Dekkers, en neem ik die oliedomme kakelkip Margreet Reijntjes op de koop toe. Nu is er ergens een oorlogje. Dus Radio 1 mag inbreken. Komt er een 'verslaggever, aankondiger, journalist' iets vertellen en begint met in het woord 'normaliter' de inhoudsmaat 'liter' te verwerken .
Ik begrijp hier iets niet. Die vent weet dus niet wat dat woord betekent.
Ik kan me levendig voorstellen wat hij dan nog meer niet begrijpt. Die vent is aangenomen door een baasje dat dat wel, of misschien niet weet.

In beide gevallen moeten de vent en het baasje ontslagen worden.
Want half Nederland gelooft wat die vroegtijdige schoolverlater beweert .


Ik heb de redactie van 'Vroege Vogels' eens voorgesteld M.R. te ontslaan omdat ze muziek aankondigde van Roozzinie. Ze waren zo braaf om terug te schrijven dat 'Margreet de naam inderdaad verkeerd uitsprak'.
Ze misten het punt : Margreet moest niet weg omdat ze geen Italiaans sprak, maar omdat ze niet begreep wat ze zei. En het toch zei .

grjoep
zal ik ook nog wat zeggen over de klemtonen van Onze Nieuwslezeressen ? als ik Marga van Praag zie zap ik naar een kinderzender. Daar is meer respect voor de kijker te vinden .
steinmeijer.net