donderdag, maart 20, 2003

mijn adsl doet het niet, voor het eerst in anderhalf jaar.

Er is geen verbinding met de centrale, en de software-update die ik van Guus (niet van KPN) aangereikt kreeg, hielp niet. KPN stuurt een monteur langs. Maar, zei de telefoonjuf : “De garantie op uw modem is verstreken.” We zullen zien, de fout ligt niet hier, maar KPN heeft geld nodig.

Nu blijkt pas hoe afhankelijk je wordt van een verbinding zonder kassa ernaast. Want mijn 56.6k doet het nog wel. Die gebruik ik nu om ‘eventjes’ e-te-mailen, of even post op te halen. Of even dit up-te-loaden. Dus voor het uiterste minimum. Ik heb er nooit iets aan gevonden om doelloos rond te surfen, maar blijkbaar zijn er toch veel vaste adressen ingeslopen.Ik mis ‘even’ de columns in het Parool lezen, ‘even’ de cartoons in de New York Times, ‘even’ VlieNieuws, ‘even’ de Terschellinger, ‘even’ via Google iets opzoeken en daar dan gaan kijken , ‘even’ een website die ik ergens zag bekijken.Dat gaat nou niet, daar had ik juist adsl voor, vanwege mijn vrij besteedbaar nauwelijks bestaande inkomen ….

En mijn hoofd staat nu niet naar pHotoshop gedoe om foto’s drukklaar te maken.

Mijn adsl verbinding doet het niet, dus ga ik maar het rijtje videobanden afkijken dat zich de laatste twee weken heeft verzameld omdat ik vanwege mijn adsl verbinding daar geen tijd voor had.

grjoep
steinmeijer.net