dinsdag, maart 04, 2003

de schrijver van Lisse



Mijn oude vriend E. is terug van 14 dagen met zijn Familie op de hei. Hij leidt zeker twee levens : de Opa die zijn Hoeksteen dient, de ouwe Krasse Baas die nog steeds zijn rondjes loopt en als een soort Sergeant-Majoor de andere bange rondhol-leden traint en die soms een denkend mens is die met mij een soort postzegelloze correspondentie onderhoudt over een eindeloze reeks onderwerpen.
Vier : We schrijven een boek. Een detektieve. Een Terschelling / Waddendrama. Ik doe de research, hij verwerkt mijn gegevens een beetje, bedenkt de grote lijnen en schrijft. Ik wil steeds getijdetabellen in de ZuidMeep gebruiken en de laatste plek waar de BS 2 lag sinds Peter er weer mee aan het zeulen is gegaan. Ik wil precies weten hoe snel de Tempest vaart en hoeveel gasolie er doorheen gaat per uur. Hij heeft dat niet nodig. Hij wil mij laten vertellen hoe je iemand moet martelen, maar als ik dat echt ga uitleggen ...
Eigenlijk wil hij Jet redden, de derde in ons zwart verbond, maar ik zie haar graag lijden .

Misschien moeten we deze weblog gebruiken voor voorpublicaties .

grjoep
http://steinmeijer.net