maandag, maart 03, 2003

Internet? Ja zeker !



Dertig bezoekers per dag, ongeveer. Grootste deel uit Nederland. Het zijn, weet ik, dankzij Nedstat, niet steeds dezelfde. Steinmeijer.net is een plaatjes-site, ik ben een fotograaf met een hobby: fotograferen. Daar doe ik soms rare dingen mee. Fotogewijs, digitaalsgewijs. Soms een heel klein beetje politiek, altijd met een, denk ik, amusant pHotoshop commen-taartje. Dat is leuk voor nieuwschierige geesten, denk ik. Net als vorig seizoen staat er sinds vier maanden op mijn portal de invitatie : "Winternieuwsbrief hier aanvragen". Eén keer gebeurd. Het is om te huilen, zo weinig. Leest niemand dat? Er staat een aantrekkelijk plaatje bij.Snappen ze niet dat je kunt klikken als de cursor een handje wordt? Ik heb mijn vaste mailinglijst, met een vijftigtal foto- en andere vrienden, dus ik kan mijn experimenten wel kwijt, hoewel ook die vijftig (!), (op een na, dank je, Willum) nooit reageren. Soms ga ik vragen, stuur ik ze twee verschrikkelijk grote meeuwen, met bijbehorend gekrijs. En een verzoek tot leesbevestiging. Titel : Wakker Worden ! Nou, ze druppelden binnen, bijna allemaal, daar niet van. Maar tot mijn verbazing soms pas na drie weken. Denk ik : Iedereen roept wel dat hij Internet heeft, maar hij bedoeld dat hij toegang tot Internet heeft. Dat is sociaal wenselijk,maar betekent niet dat hij er ook gebruik van maakt.
Wordt vervolgd, vrees ik . grj
http://steinmeijer.net